Toimitusehdot ja tietosuojaseloste

Verkkokaupan namitupa.fi tuotteita myy Namitupa/Oy Freca Sales Ab, y-tunnus 1560492-3. Näitä ehtoja sovelletaan, ellei ole sovittu toisin asiakkaan ja myyjän välillä. Ehdot ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi.

Yhteystiedot

Oy Freca Sales Ab, Namitupa
Kauppatie 27. 60800 Ilmajoki
hyvaa@namitupa.fi, puh. 06 – 424 1912

Verkkokauppa jakautuu kahteen osaan: kuluttajaverkkokauppaan sekä jälleenmyyjille tarkoitettuun tukkukauppaan. Kuluttajakaupassa voit asioida rekisteröitymättä. Tukkukauppa vaatii rekisteröitymisen ja y-tunnuksen. Voit tilata tuotteita Suomeen. Jos haluat toimituksen ulkomaille, ota erikseen yhteyttä, niin selvitämme toimituskulut. Myymme tuotteita 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja yhteisöille. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen, valikoiman, hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Pidätämme oikeuden olla myymättä asiakkaalle, jolla on toistuvia palautuksia tai avoimia erääntyneitä laskuja.

Tilaaminen

Täytä kaikki tietosi huolellisesti. Asiakkaalla on vastuu että tilauksella olevat tiedot ovat oikein ja siten tilaus pystytään toimittamaan onnistuneesti. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Kuluttajaverkkokaupasta tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Tukkukaupan puolella asioiminen vaatii rekisteröitymisen ja y-tunnuksen. Jos sinulla ei ole y-tunnusta, mutta haluat tilata tuotteita tukkuerittäin, ota yhteys hyvaa@namitupa.fi tai puh. 06-424 1912.

Toimitusaika

Normaali toimitusaika on 2-5 arkipäivää. Poikkeavasta toimitusajasta ilmoitamme erikseen. Toimitusaika koskee varastotuotteita. Jos valitset toimitustavaksi noudon Namituvalta, vahvistamme milloin toimitus on noutovalmiina.

Toimitus ja toimituskulut

Rahdinkuljettaja DB Schenker
Kuluttaja: Noutopistepaketti 7,90€, kotiinkuljetus 12,90€.  Tilaus on mahdollista noutaa myös Namituvalta ennakkoon sovittuna ajankohtana (0€).
Tukkuasiakas: Rahtivapaa toimitus perille tilauksille yli 240€ (alv 0%). Tätä pienemmille tilauksille toimituskulut 10,50€ + alv. Tilaus on myös mahdollista noutaa Namituvalta ennalta sovittuna ajankohtana.Oy Freca Sales Ab ei vastaa kuljetusliikkeen mahdollisista jakeluhäiriöistä. Mahdollisista kuljetusvaurioista vastaa kuljetusliike omien ehtojensa mukaisesti.

Maksutavat

Kuluttaja
Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Mahdollinen maksunpalautus tehdään käytetylle maksutavalle. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7), jolla on  Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, ole yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.

Pivon käyttöehdot
MobilePayn ehdot
Apple Payn käyttöehdot

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)
Lue lisää: walley.fiJousto-tuoteseloste (.pdf)
Lue lisää: jousto.com
OP Laskun kuluttajaehdot (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)
Lue lisää: op.fi

AfterPay

Lue lisää: afterpay.fi


Jälleenmyyjä
Tilaus laskutetaan toimituksen jälkeen. Laskun välittää Ropo Capital-laskutuspalvelu. Maksuehto 8pv netto. Laskun oletustoimitustapana on sähköposti (pdf – liite). Jos toivot laskun toimitusta muulla tavalla, niin kerro asiasta tilauksen kommentit – osiossa. Pidätämme oikeuden tarkistaa asiakkaan luottotiedot ennen laskutuksen aloittamista sekä tarvittaessa asiakassuhteen aikana.

Hinnat

Kuluttajapuolen verkkokaupassa tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Tukkukaupan puolella kaikki hinnat ovat verottomia. Arvonlisävero 14%/24% lisätään tuotteiden hintaan kassalla.

Palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Toimitus- ja palautuskulut veloitetaan asiakkaalta. Palautusoikeus ei koske yrityksiä. Ennen tuotteen palautusta ota yhteys palautusohjeiden saamiseksi hyvaa@namitupa.fi tai 06-424 1912. Palautuksen pakkausvastuu on asiakkaalla. Mikäli tuote on rikkoutunut matkalla huolimattoman pakkaamisen johdosta, pidätämme oikeuden evätä palautuksen. Noutamaton paketti ei ole palautus. Lähetyksen palautuessa lunastamattomana on Oy Freca Sales Ab:lla oikeus laskuttaa toimitukseen sekä palautukseen liittyvät kulut sekä mahdolliset tuotevahingot. Mahdolliset hyvitykset suoritetaan vain pankin välityksellä.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa tai viallinen tuote

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä. Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön ja kunnon vastaanoton yhteydessä. Jos toimitetussa tuotteessa havaitaan virhe tai vika, on asiakkaan otettava yhteyttä ja sovittava tilanteen selvittämisestä Oy Freca Sales Ab:n kanssa välittömästi paketin lunastamisen/vastaanottamisen jälkeen sähköpostitse hyvaa@namitupa.fi tai puhelimitse 06-424 1912.
Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on vahingosta tehtävä välittömästi ilmoitus myös rahdinkuljettajalle.

Oy Freca Sales Ab:n asiakasrekisterin tietosuojaseloste

Tämä on Yrityksen henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste.

1. Rekisterinpitäjä
Rekisterin rekisterinpitäjä Oy Freca Sales Ab (y-tunnus 1560492-3)
Osoite: Kauppatie 25, 60800 Ilmajoki
Yhteyshenkilö: Lotta Laine
Puhelin: 06 – 424 1912
Sähköposti: hyvaa@namitupa.fi

2. Rekisterin nimi
Rekisterin nimi on Namitupa-asiakasrekisteri.

3. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietoja käsitellään tarkoituksissa, jotka liittyvät asiakassuhteen hoitamiseen, hallinnointiin ja kehittämiseen, palvelujen tarjoamiseen ja toimittamiseen sekä palvelujen kehittämiseen ja laskutukseen liittyen. Henkilötietoja käsitellään myös mahdollisten reklamaatioiden ja muiden vaatimusten selvittämisen edellyttämissä tarkoituksissa.
Lisäksi henkilötietoja käsitellään asiakkaille suunnatussa viestinnässä kuten tiedotus- ja uutisointitarkoituksissa sekä markkinoinnissa, jonka osana henkilötietoja käsitellään myös suoramarkkinointiin ja sähköiseen suoramarkkinointiin liittyvissä tarkoituksissa. Asiakkaalla on oikeus kieltää hänelle kohdistettu suoramarkkinointi.
Rekisterinpitäjä käsittelee tietoja itse sekä voi hyödyntää henkilötietojen käsittelyssä rekisterinpitäjän puolesta ja lukuun toimivia alihankkijoita.

4. Käsittelyn oikeusperusteet
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteita ovat seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (jäljempänä myös ”GDPR”) mukaiset perusteet:
1. rekisteröity on antanut suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yhtä tai useampaa erityistä tarkoitusta varten (GDPR 6 art. 1.a);
2. käsittely on tarpeen sellaisen sopimuksen täytäntöön panemiseksi, jossa rekisteröity on osapuolena, tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi rekisteröidyn pyynnöstä (GDPR 6 art. 1.b);
3. käsittely on tarpeen rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi (GDPR 6 art. 1.f).
Edellä mainittu rekisterinpitäjän oikeutettu etu perustuu rekisteröidyn henkilön ja rekisterinpitäjän välillä olevaan merkitykselliseen ja asianmukaiseen suhteeseen, joka on seurausta siitä, että rekisteröity on rekisterinpitäjän asiakas, ja kun käsittely tapahtuu tarkoituksiin, joita rekisteröity on kohtuudella voinut odottaa henkilötietojen keräämisen ajankohtana ja asianmukaisen suhteen yhteydessä.

5. Rekisterin tietosisältö (käsiteltävät henkilötietoryhmät)
Rekisteri sisältää seuraavat henkilötiedot lähtökohtaisesti kaikista rekisteröidyistä henkilöistä:
1. henkilön perustiedot ja yhteystiedot: etunimi, sukunimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite;
2. henkilön yritykseen tai muuhun organisaatioon liittyvät tiedot ja henkilön asema tai tehtävänimike ko. yrityksessä tai organisaatiossa;
3. henkilön suoramarkkinointiluvat ja -kiellot.

6. Säännönmukaiset tietolähteet
Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä henkilöltä itseltään.
Henkilötietoja kerätään ja päivitetään myös sovellettavan lainsäädännön rajoissa yleisesti saatavilla olevista lähteistä, jotka liittyvät rekisterinpitäjän ja rekisteröidyn henkilön välisen asiakassuhteen toteuttamiseen ja joiden avulla rekisterinpitäjä toteuttaa asiakassuhteiden ylläpitämiseen liittyviä velvollisuuksiaan.

7. Henkilötietojen säilytysaika
Rekisteriin kerättyjä tietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin on tarpeellista suhteessa niihin alkuperäisiin tai yhteensopiviin tarkoituksiin, joihin henkilötiedot on kerätty. Rekisterinpitäjä arvioi tietojen säilyttämisen tarpeellisuutta säännöllisesti sisäisten käytännesääntöjensä mukaisesti. Lisäksi rekisterinpitäjä toteuttaa kaikki mahdolliset kohtuulliset toimenpiteet sen varmistamiseksi, että käsittelyn tarkoituksiin nähden epätarkat, virheelliset tai vanhentuneet henkilötiedot poistetaan tai oikaistaan viipymättä.

8. Henkilötietojen vastaanottajat (vastaanottajaryhmät) sekä tietojen säännönmukaiset luovutukset
Henkilötietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.

9. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

10. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

11. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä (“oikeus tulla unohdetuksi”). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

Ostoskori